Хитър Петър имал кумец.

Веднъж кумецът отишъл у кума си на гости. Сложили да го гостят. Той прибързал и почнал пръв. Набол на вилицата къс месо и го налапал наведнъж.

Гозбата била още вряла. Като се опарил, кумецът започнал да сърба, да мига и да гледа нагоре. За да не познаят, че се е опарил, като мигал и гледал нагоре, попитал:

- Куме, от къде сте секли гредите на тая къща?

- От "Лаком-дол", кумец - отговорил Хитър Петър и смигнал на другите.

вторник, 9 април 2013 г.

Пърленки


   Ако не ме мързеше толкова дълго време и ако имах повече свободно време , може би тази рецепта щях да съм я опитала преди месеци. Но днес,след като толкова ми се доядоха пърленки  буквално се изстрелях от работа, за да имам време да замеся тестото, за да е готово  на време за вечеря :) Много е лесно!! Малко не съм го докарала на вид, за което се извинявам ама другите бяха изядени и успях да снимам само това. При вторият опит ще има по-добра снимка. Ето и рецептата:

20 гр жива мая (половин кубче)
1 щипка захар
1 к.ч топло мляко
1 яйце
400 гр кисело мляко ( една кофичка)
1 щипка сода бикарбонат (може да се угаси в киселото мляко)
3 с.л олио
1 с. л сол
около 500 гр брашно


  • Маята се активира, като ѝ се сипе захарта и топлото прясно мляко и лъжичка брашно. Оставя се за 5 мин на топло.
  • Към шупналата мая се добавя яйцето, киселото мляко, солта, содата,олото и брашното.
  • Замесва се еластично тесто. 
  • Оставя се в намаслен съд да втаса за около 30 мин.
  • Пече се на грил-тиган за около 5 мин* ( на не много силен котлон)


* За всяка печка/котлон е различно времето за печене.

Източник

2 коментара:

  1. Здравейте!
    нещо не ми излезнаха тези пърленки днес. Забърках тесто, както е по описание. То стана много рехаво и лепкаво. Може и във мен да е проблема. Сега го сложих в машина за хляб, добавих още 200 г. брашно, и го оставих още веднъж да втаса.
    Не можах нито да го разточа, нито с ръце да направя финна питка.
    За това към първата добавих още брашно и сложих една доста дебела на тиган.
    На вкус стана супер вкусна, но май не правя нещата както трябва
    Ще може ли да ме посъветвате нещо?

    ОтговорИзтриване
  2. Честно казано не знам защо не са Ви се получили пърленките :( Иначе рецептата я взех от тук http://www.gotvetesmen.com/forum/index.php/topic,613.msg5305.html#msg5305

    и я спазвах точно и на мен ми се получиха. Или млякото е било по-воднисто, или просто е носело повечко брашанце да се сложи.

    ОтговорИзтриване