Хитър Петър имал кумец.

Веднъж кумецът отишъл у кума си на гости. Сложили да го гостят. Той прибързал и почнал пръв. Набол на вилицата къс месо и го налапал наведнъж.

Гозбата била още вряла. Като се опарил, кумецът започнал да сърба, да мига и да гледа нагоре. За да не познаят, че се е опарил, като мигал и гледал нагоре, попитал:

- Куме, от къде сте секли гредите на тая къща?

- От "Лаком-дол", кумец - отговорил Хитър Петър и смигнал на другите.

сряда, 9 януари 2013 г.

Портокалови мъфини


      Преди няколко дни Ирина сподели за невероятните мъфини, които беше направила. И тъй като напоследък много ми харесва вкусът на портокал в сладките изкушения репих да не остана по-назад и аз да врътна едни (имам една тавичка, която си плачеше за сефтосване ,заедно с кошнички от хартия, които си бях взела скоро) и всеки ден се канех, но  нямах всички продукти. Днес беше големият ден  ;) ето и рецептата за 30 броя (аз малко  доукрасих):

1     портокал
100 гр шоколад ( аз имах подарък с фъстъци и стафиди, което направи мъфините по-интересни)
125 гр краве масло
3     яйца
250 гр бяла захар
30 гр   кафява захар
100 гр гъст айран (съотношение кисело мляко: вода 3:1)
25 гр   какао
250 гр брашно (на мен ми излезе дори към 300 гр)
15 гр  бакпулвер
щипка сол
канела


  • Сваряваме за 30 мин портокалът. След което го пасираме до гладкост. Аз махнах капачето и долната част
  • На водна баня стопяваме маслото и шоколадът и се оставя да изстине.
  • Разбиват се яйцата и захарта,щипката сол
  • Добавят се  портокалите и шоколадовата смес
  • Налива се и айрана
  • Пресява се брашното и бакпулвера към сместа.
  • Слагат се какаото, канелата.
  • Сместа се разлива във формички за мъфини и се пекат за  40 минути на 180 градуса.


Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар